I dag skriver jeg kun en undskyldning / Luis Felipe Rojas

Jeg er netop pr. telefon blevet overbragt de forfærdelige vidnesbyrd om hvad Nestor Rodríguez Lobaina oplever i et provinshospital i Guantánamo af Ramón Rodríguez og hans søn Rolando.

Nyheden om min bedstemoder Marías død, kun få timer derefter gjorde mig ude af stand til at sammensætte et sammenhængende indslag, sådan som I alle fortjener det.

Min søde María hviler i fred, og jeg ved at Gud vil tage imod hende med åbne arme, sådan som det bør være. Jeg ved dog ikke hvad der vil ske med Nestor i morgen. Jeg vil ikke tro at endnu en cubansk mand, mestiz og indædt forsvarer af menneskerettighederne på Cuba, allerede slår ind på den samme vej som Orlando Zapata Tamayo.

Frihed til at rejse til Havana – Fædrelandet tilhører alle

Oversat af:

– Sjamme

Spanish post
March 6 2011

Dette indlæg blev udgivet i Luis Felipe Rojas - At overskride grænsehegn. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

